Buang Bayi, the Sinful Act of Mankind

Buang Bayi Pictures

The disturbing trend of abandoning newborn is an atrocious crime.

Buang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang Bayi

Now have some decency to click the images above. Take your time. What do you see?

These alarming photos are dead babies in Malaysia. The sum of mad, angry, sad, frustrated and every negative feelings could never equate to what I feel inside.

It was reported from ’05 to ’06[1. JKM Tubuh Unit Bendung Gejala Buang Bayi, link], 145 newborn was abandoned and found in public ares. The number keeps increasing year by year. Most of them committed by the child’s mother. The babies was a result of unprotected sex, unreported rape case and irresponsible parents.

Honestly, government should include sex education in our schooling system. The subject shouldn’t only focus on the How-To’s but also alert kids on infections, the aftermath and sexual harassment law.

I really want to write further on this, but I believe you smart readers can do the postmortem for me. Herewith, another 10 pictures of the dead babies.

Buang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang BayiBuang Bayi

Who are we to turn down heaven sent gifts?

Al-fatihah. May they be rested close to Him.

ps: I’m shaking my head endlessly 😥 :vangry:

pss: Cuti from blogging, to give the limelight to this entry. You can also add me on Twitter

 

There are 63 Comments for “Buang Bayi, the Sinful Act of Mankind”

bodoh + banggang + bahalul betul org yg buang bayi nie…x per klu dah terlanjur bagi la baby nie jadi anak angkat……..

Reply to This comment


afis wrote on March 3, 2010 #1

kesian sungguh melihat bayi yg tdk berdosa dibuang begitu saja,mengalir air mata ini,kenapa manusia@binatang? sanggup melakukan perkara itu?malah binatang pun sayang anak ini kan pula manusia.kalau lakukan seks tu gunalah alat perlindungan dahulu,kenapa terlalu bodoh pula.sudah terlanjur baru rasa malu.may god bless those babies

Reply to This comment


wawa wrote on April 1, 2010 #2

deeply touched.. those babies look innocent.. xtahan nak tgk pic ni suma.. takut.. kesian.. bcmpur baur rasa.. dunia ni nak kiamat kah?? smpai mnusia pun d buang merata.. apalah salah dn dosa si kecil.. jadi mangsa hawa nafsu yg serakah.. ya allah.. muda2han anak2 kecil mu ini aman d sisimu ya allah.. muda2han ibu dn ayah kepada si kecil ini.. insaf dn bertaubatla selagi belum terlambat… amin ya allah..

Reply to This comment


afiqah wrote on May 14, 2010 #3

this is so called new Malay. There will be more and more babies in the womb ready to be ended in such horrible situation. Solution? I would say, all the ridicolous campaign are useless as they only target at different level of age group. and bare in mind, will all such ‘animal’ hearted mom and dad would come to such campaign? we should come to the root of the problems. free excess to porn, our terrific sexy media and stories, our naked artist and singers, fluctuation of free sexs among parents and kids, and unresponsible parents are the cause. condoms? This is not the immediate solution.

Reply to This comment


calculator wrote on May 18, 2010 #4

Astaghafirullah halazim…xtahu ape nak cakap dah dengan manusia hari ini yg jauh lebih hina daripada binatang…sanggup buang anak dari darah daging sendiri…bayi2 ini tidak berdosa..dan merekala yang akan membawa ibu bapa mereka ke syurga nnt…tp..entahla…cetek sungguh pemikiran n pengetahuan agama mereka yg tidak bertanggungjawab ini..Allah melaknat golongan ini…

Reply to This comment


Hasma Hisham wrote on May 27, 2010 #5

Inilah hakikat akhir zaman yang kita semua masih menafikan.. gejala zina happens every second, infanticide happens everyday.. Sudahlah.. ban semua bentuk hiburan yang melalaikan dan acara yang menggalakkan maksiat. MArilah kita mencari ALLAH sebelum AJAL MENCARI KITA… ALLAHu AKHBAR!

Reply to This comment


nina wrote on June 23, 2010 #6

if all the shiit person dont want their baby,just give me laa…i will care their baby like my own child….

Reply to This comment


mira wrote on July 23, 2010 #7

WAK LU…. MEMANG LAKHNAT OWANG YG MEMBUANG BAYI NE…
BUTA KE…??? KAN BAYI 2 COMEL…. SAMPAI HATI DIE BUNUH ANAK SENDIRI… TENGIN BEBENOR…. BAGHAL…. NATE…. NATE PON RETI SYG ANAK… BODOHHHH!!!!

Reply to This comment


SARAWERA92 wrote on July 27, 2010 #8

salam utk smua….sy nie bkan la baik sngt tp sy nk tgur la skit kat ank mude skrg…jgan la wat bnda yg leh mrosak kan dri kite sndri…tmbah2 plak klu yg dah smbg blajo kat IPT tu kan…fikir2 la sndri…ksian kat family kite tau…..wasalam….

Reply to This comment


bunga pink wrote on August 24, 2010 #9

knape lah jadi cam n dunie sekarang kan???? kite n semue ade otak, nape lah buat kat budak cam 2. mase buat x pikir ke? cube korang bayang an, mak bapak korang wat cam 2 dulu. yang dah tebabas 2, balik kepangkal jalan. yang ppuan 2, pikir lah, kalau si pakwe 2 betul2 sayang, die tanggung jawab, bukan suruh bunuh anak 2, tanggung kamu n anak 2….. kalau nak seronok batter ambil langkah selamat. daripade korang buang anak 2 nanti.

Reply to This comment


aiza wrote on April 8, 2011 #10

Poor babies!!!! Malaysians up bringings on that its taboo to have a child without wedlock is insane thats why these womens ababndoned their babies!!! Open your eyes malay on your society this is really really bad! To all the women that is pregnant in malaysia without being married please dont abandoned your baby change the way your society its not a shame to have babies who cares what your society thinks!

Reply to This comment


On wrote on July 22, 2011 #11

yup btul setuju ngan aok yani..mcm saya ni teringin sgt nk ank,tp drg2 senang2 je buang2 ank..xdk perikemanusiaan langsung!!binatang pn tau sygkn ank..allah tu maha adil tunggu je la pembalasan nye nnt..

Reply to This comment


norrafidah noor rashid wrote on October 5, 2011 #12

nk menangis rasa tgk bayi2 yg x berdosa dbuang2 gtu je,,asal kejam sgt erk!!mmg x berhati perot btul,dh la comel2 plak tu..kalau ye pn x pyh dbunuh letak kn je kt tmpt2 yg org leh jumpe..skrg2nye hidup bayi tu..ini tidak malang sungguh…wanita oh wanita!!

Reply to This comment


norrafidah noor rashid wrote on October 5, 2011 #13

Leave a comment, I won't bite ;)

feed for comments on this post.

Login or Register if don't want to fill in the details below everytime.