Anwar Ibrahim Released

Anwar Arrested
945am – Police released Anwar Ibrahim.

Yesterday, there was a commotion near IPK. 700 (maybe more) including family members, lawyers, journos, PKRs and supporters was there to show their support and begging for the first scoop.

Anwar wanted his supporters to remain calm. Fellow supporters should have abide and followed his instructions instead of causing mini social disturbance. (700 is like a school assembly).

I received an SMS early evening yesterday, ‘Jom gi IPK, tgk ape kes..‘.  Unfortunately, I was out on a date with, ehem.

I was also informed Anwar slept on a cold slab, with 2 pieces of towels as his matress. Poor guy, I’m sure his 60-year-old back is throbbing now.

Now that it’s settled, I need to go pick up my grandma from the dialysis center.

Read Anwar Ibrahim’s blog for more info. In Malay.

Published by

NoktahHitam

I am web developer, who's main concern is to save the trees. Nonetheless

34 thoughts on “Anwar Ibrahim Released”

  1. Assalamualaikum semua!

    Bukan sekali Anwar didakwa meliwat lelaki, beliau pernah dipenjarakan kerana tuduhan ini. Di dalam Al Quran, Allah melaknat perbuatan terkutuk ini. Adakah orang Islam yang melakukan perbuatan yang dibenci Allah ini akan menjadi pemimpin Malaysia? Adakah Anwar layak memimpin masyarakat Melayu?

    Anwar dituduh meliwat dan terus bersembunyi di Kedutaan Turki. Duta Turki mendakwa Anwar datang sebagai pelawat. Pemimpin apa ni?

    Kalau Anwar tidak bersalah, beliau sepatutnya membawa semua peguambela beliau ke balai Polis berhampiran dan membela diri. Seperti pepatah Melayu kita, berani kerana benar, takut kerana salah.

    Wassalam!

  2. Wallahualam. Tp kalau betul2 nak ikut agame, kite kene cari 4 saksi. Kalau tade 4 saksi, kite tak bole kate ape2. Kalau kite tak tahu die meliwat orang atau tidak, lebih baik tak yah cakap bukan2. Kerane ini bole dianggap sebagai fitnah. Nabi SAW pernah bersabda, “Tidak akan masuk syurga tukang fitnah”.

    Die berlari ke duta turki kerane dikhuatiri menjadi sasaran pembunuh upahan. Kalau tuan Haji jadi sasaran pembunuh dan tuan haji tidak gemarkan polis, mane tuan Haji nak lari?

    Berani kerana benar, takut kerana salah, ini pepatah Khalid Al-Walid, bukan pepatah melayu.

  3. Ramai dah yang tidur kat simen dan papan playwood tak kisah pun? Biasalah tu…sekali sekala apa salahnya. Kata pemimpin berjiwa rakyat. Susah sikit pun tak boleh ke?

  4. Yang peliknya Anuar lari ke Kedutaan Turki sebelum berita kes liwat tersebar…pelik juga tu. Lagi pun saranan Mufti tak berani sahut dan DNA tak berani malah fitnah pulak pihak HKL telanjangkan dia…yang mana betul ni?

  5. Awak pasti ke Anuar ni dapat ancaman bunuh???? Kenapa dia tak buat laporan polis?
    Kenapa timbul ancaman setelah kes liwat tersiar?
    Kalau tak percaya pasukan polis, kenapa tak tubuh pasukan polis sendiri? Jangan perbodohkan fikiran rakyat….kalau 10 tahun dulu boleh…le. Kerajaan Melayu Melaka jatuh kerana ada Insan yang berperangai macam Anuar le!!! Kenapa dia disanjung oleh AS musuh No. 1 Islam waktu ini selain Israil.. Kita dikurniakan akal, jadi fikir-fikirkan…le

  6. Sgt pasti ade ancaman bunuh. Walaupun sms itu mungkin HOAX, tp kalau dah jadi, macam mane? Tak pasal je.

    Ape la yang merapukan ni..

    ni aku nak pesan, “Tidak akan masuk syurga tukang2 fitnah” – Muhammad SAW. Hadis nabi tu. Balik, hang pikir dulu masak2. Jangan sedap mulut je.

  7. Suke hati die lah nak lari ke mane pon.

    Mufti sarankan ape? Jangan bersumpah kan?

    DNA lame dah ade. Pakai je yg tu. DNA tak leh mutate.

    Die kene bogel atau tidak, itu Tuhan je tau.

  8. memang pelik… tapi yang tak peliknya, mamat sihat badan, tinggi dekat 6 kaki, umur 23 tahun boleh diliwat banyak kali oleh orang tua, umur 60 tahun yang ada masalah tulang belakang. tak pelik sungguh mamat bodoh tak lepas universiti, kerja dengan pembangkang pergi jumpa timbalan perdana menteri kat rumah, tak yah appointment apa pun. sungguh tak pelik dia pergi jumpa DPM ‘beberapa hari’ sebelum buat laporan polis, tapi lepas tu boleh kena liwat lagi sebab dalam laporan polis dia tulis 2 hari sebelum buat laporan dia kena liwat.

    tapi aku memang tak pelik sungguh kalau ko tak paham apa aku tulis. orang bodoh memang banyak… tak pelik pon….

  9. Aku tak guna mulut cuma guna jari je!!! pakai otak sikit. Kata mahir tulis blog…bahasa english pulak tu..koman jugak :down: :down: :down:

  10. Ramai yang terlibat kes liwat…tak takut pun bagi darah buat DNA. Ramai juga yang terlepas. Yang penting PEGUAM HEBAT…..Penulis blog ni tunjuk muka le!! jangan tunjuk belakang badan. Agak-agaknya suka main belakang juga kot??? 👿

  11. Terpelajar apa benda??????? Ejaan tulis (bukan tules) macam sekolah atap tahun 50-60 an aja. :down: :down:

  12. Ju, ko punye pemikiran mmg cetek.

    Anwar tanak bagi sbb tanak dorg fabricate evidence lagi macam tahun 1998. Sile tgk CSI atau bace blog anwar. Die terangkan mcm mane.

    Aku tunjuk belakang = aku main belakang? Gile cetek pemikiran.

  13. Azlan juga berkata, anaknya itu juga sanggup untuk bersumpah di masjid mengikut cara Islam dengan disaksikan oleh para ulama demi untuk menegakkan kebenaran bahawa beliau telah diliwat oleh Anwar, 61.

  14. hey ju. emosi nya ko ni. malu la aku jadi perempuan! hehe~ aku tak memilih nak jadi DSAI supporters.. tapi keadaan semasa yang membuatkan akal aku lebih berfikir mana yang logik dan mana yang x relevant. tuduhan liwat dulu pun x terbukti betul.. lanii berani lagi buat tuduhan liwat!!?? hey takde ke tajuk drama lain? 😛
    apa apa pun Allah LEBIH MAHA MENGETAHUI SEGALANYA.

  15. Hangpa taktau ka Saiful tu sebenarnya Anwar sendiri yang upah utk buat pengakuan (benar atau salah). Supaya dapat simpati rakyat.

  16. knpe la masih ramai yg cetek pemikiran.. jgn pandang sebelah mate la. kaji,teliti dan lihat.. aku x leh percaye ngn kate2 dan media semase yg x tau kebenaran.. itu la prinsip islam.. jgn mudah percaye ngn cite dibawa2 tanpe usul pekse dan bukti.. x paham knpe ade org begini.. jgn suke cr kesilapan org.. cr kesilapan sendiri..

  17. Assalamualaikum pengarang… dari apa yg kita lihat, anwar buknlh ciri2 pemimpin yg baik.Anwar telah banyk menyusahkan hidup org melayu. byk perkara yg beliau buat hanyalah utk kepntgan diri beliau shj… jd x payahlh pengarang nk membela nasib anwar, gunakan kepandaian kamu untk menegakkan agama islam dan martabat org melayu.. cara Anwar memimpin boleh mnjatuhkan martabat islam dan org melayu. fkir2!!.. gunakan akal dan jgn gunakan nafsu@

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *